MYCKET MER SVENSKA



För dig som bott några år i Sverige och nu vill komma igång med studier igen.

Kursen är på lätt svenska. Vi studerar i lugn takt. Det är viktigt att du kan tala och förstå svenska när du börjar kursen.

Vi pratar, läser och skriver för att lära oss mer. Vi jobbar med att lära oss många nya ord, tränar uttal och lär oss grammatik.

I kursen jobbar vi tillsammans. Vi gör många studiebesök och vi läser om hur Sverige fungerar.

Vi övar på att våga prata svenska och vi lär oss samarbeta.

Du går i skolan mellan 8.40 och 14.10 varje dag och det är viktigt att du varje dag kan jobba hemma med skoluppgifter.

 


Kursen är på ett år.


Kursen är på heltid och du kan söka studiemedel hos CSN.

 





För att göra en digital ansökan till kursstarten i januari -19, klicka på länken och följ instruktionerna

Digital ansökan

Sista ansökningsdag: 21 december

Terminstid: 190109 - 190604.

Materialavgift: 1500 kr, vårterminen